Podporný tím
Školský psychológ
Školský špeciálny pedagóg
Školský podporný tím
Školský podporný tím tvorí skupina pedagogických a odborných zamestnancov, ktorí pôsobia priamo v škole, vytvárajú podmienky pre naplnenie individuálnych potrieb každého žiaka a žiačky, aktívne sa podieľajú na prevencii či riešení problémov v školskom prostredí a na tvorbe kultúry školy.
Školský podporný tím na našej škole tvoria:
-
koordinátor ŠPT - PaedDr. Janka Bolečková
-
školské psychologičky - Mgr. Zuzana Kořeneková a Mgr. Michaela Solárová
-
školská špeciálna pedagogička - PaedDr. Katarína Kuková, PhD.
-
koordinátori prevencie rizikového správania:
-
Ing. Annamária Pivarčiová
-
Ing. Filip Guniš
-
Mgr. Marína Babjaková, PhD.
-
Hlavné úlohy ŠPT:
1. Poskytuje metodickú podporu pedagogickým zamestnancom školy.
2. Organizuje a zabezpečuje v spolupráci s pedagogickými zamestnancami preventívne programy.
3. Iniciuje a spolupodieľa sa na realizácii podporných aktivít týkajúcich sa podpory duševného zdravia, osobnostného a sociálneho rozvoja žiakov.
4. Vykonáva individuálnu diagnostiku žiakov, v závislosti od individuálnych ťažkostí a špecifických potrieb jednotlivcov.
5. Vykonáva diagnostiku klímy v školských triedach a spolupracuje s pedagogickými zamestnancami na jej optimalizácii.
6. Spolupracuje so zariadeniami poradenstva a prevencie a ďalšími externými subjektmi pri podpore žiakov.
7. Poskytuje odbornú starostlivosť (poradenstvo, individuálne a skupinové intervencie) všetkým žiakom školy so zreteľom na ich individuálne výchovno-vzdelávacie potreby a limity.
8. Spolupodieľa sa na vytváraní a aktualizácii školského vzdelávacieho programu, školského poriadku a ich aplikácii v praxi.
9. Podporuje adaptáciu žiakov na školské prostredie (1. ročníky) a nových žiakov školy.
10. V záujme odborného rastu a skvalitnenia podporných služieb sa zúčastňuje na odborných podujatiach. Dopĺňa a aktualizuje svoje odborné vedomosti v kontexte aktuálnych vedeckých trendov a aplikuje ich vo svojej činnosti.
11. Vytvára spisovú dokumentáciu žiakov v starostlivosti členov ŠPT.
12. Pravidelne sa zúčastňuje na zasadnutiach pedagogickej rady školy s cieľom informovať o realizovaných podporných aktivitách ŠPT.
Školský psychológ
Úlohou školského psychológa je predovšetkým starostlivosť o duševné zdravie celej našej školy. Aby ste si vedeli predstaviť, čo to konkrétne znamená, uvádzame zopár príkladov:
-
prevencia pred patologickým správaním žiakov (agresivita, šikana, kyberšikana, poruchy príjmu potravy a iné)
-
rozvoj osobnosti žiakov
-
riešenie najrôznejších problémov a tém, ktoré žiakov trápia (zvládanie záťaže, práca s emóciami, práca s telom, úzkostné stavy, medziľudské vzťahy a pod.)
-
konzultácie rodičom a učiteľom
-
krátkodobé aj dlhodobé poradenstvo žiakom, rodičom a učiteľom
-
šírenie osvety vo vybraných témach školskej psychológie
-
intervencie v akútnych prípadoch - napr. narušené sociálne vzťahy, veľká životná zmena, šikanovanie, strata blízkej osoby a pod.
Mgr. Michaela Solárová
školská psychologička
miestnosť č. 249
tel.klapka č. 33
Mgr. Zuzana Kořeneková
školská psychologička
miestnosť č. 14
tel. klapka č. 29
V prípade záujmu o individuálnu spoluprácu alebo akýchkoľvek otázok nás neváhajte kontaktovať formou Edupage / osobne počas prestávok - miestnosť č. 14 na prízemí (Mgr. Kořeneková) alebo č. 249 na druhom poschodí pri výťahu (Mgr. Solárová).
Ďakujeme za Vašu dôveru a teším sa na spoluprácu!
Školský špeciálny pedagóg
PaedDr. Katarína Kuková, PhD.
adresa:
Spojená škola, Slančíkovej 2, 950 50 Nitra
miestnosť č. 216 na 2. poschodí
tel. kontakt:
037/65 31 641, 037/69 25 065
e-mail:
Každý sa môže učiť,
nie každý sa chce učiť,
nie každý sa vie učiť.....
Školský špeciálny pedagóg na strednej škole pomáha žiakom prekonať bariéry, ktoré im bránia v osvojovaní si nových vedomostí. Pracuje so žiakmi, ktorí majú zdravotné znevýhodnenie – napríklad poruchy učenia, poruchy pozornosti, narušenú komunikačnú schopnosť, alebo iné ťažkosti, ktoré im sťažujú proces učenia. Úlohou špeciálneho pedagóga je cielenými cvičeniami tieto ťažkosti napraviť. Špeciálny pedagóg má na starosti individuálnu intervenciu a reedukáciu, no snaží sa predovšetkým vytvoriť so svojimi kolegami podnetné prostredie, v ktorom by sa žiaci v škole cítili dobre, zažívali úspech v kolektíve žiakov, prežívali radosť zo školskej práce.
Školský špeciálny pedagóg je poradcom a pomocníkom triednych i predmetových učiteľov pri vzdelávaní žiakov so ŠVVP.
Školský špeciálny pedagóg sa priamo podieľa na výchove a vzdelávaní žiaka so zdravotným znevýhodnením na strednej škole. Podieľa sa na vypracovávaní individuálneho vzdelávacieho programu. V procese vyučovania poskytuje žiakovi individuálne špeciálno-pedagogické, terapeutické a rehabilitačné služby. Poskytuje konzultácie, rady a informácie ostatným odborným pracovníkom školy i rodičom žiaka. Podľa potreby spolupracuje s ostatnými poradenskými inštitúciami, predovšetkým s centrom špeciálno-pedagogického poradenstva, centrom pedagogicko-psychologického poradenstva, prípadne aj s lekármi.
Termín na konzultáciu si rodičia môžu dohodnúť so špeciálnym pedagógom podľa potreby.
Témou takýchto stretnutí býva výmena skúseností rodiča a učiteľa a hľadanie spoločného postupu pri edukačnom pôsobení na dieťa a pri zdolávaní jeho špecifických problémov.
Dôležitou súčasťou spolupráce s rodičom je aj kompletizácia povinnej dokumentácie a posilnenie sebavedomia rodiča v jeho náročnej úlohe podporovať vzdelávanie dieťaťa so špecifickými výchovno-vzdelávacími potrebami.
Spolupracujeme s odbornými zariadeniami v Nitre
SCŠPP DYS – CENTRUM, Piaristická 2, 949 01 Nitra
CŠPP, Mudroňova ul. 1, Nitra- t.č. 037/ 652 56 42,
CPPPaP, Vuruma 2, Nitra – t. č. 037 / 6554 246, 6554 245
EFETA-SCŠPP, Samova 4, Nitra – t.č. 0905 173 292